قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه مسائل سیاسی در بروز آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار بوده است، گفت: برخی از سازمان‌های اجتماعی تحت تأثیر جریان‌های سیاسی حرکت می‌کنند، از این رو از اجرای وظایف خود بازمی‌مانند.

بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در سایه جناح‌بندی‌ها و دعواهای سیاسی شکل گرفته است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه به معضل آسیب‌های اجتماعی توجه چندانی نشده است، اظهار داشت: اگرچه در احکام دائمی برنامه ششم توسعه برخی از موضوعاتی همچون جمعیت ذکر شده اما لازم است دولت در ارائه مجدد لایحه برنامه ششم به مجلس، توجه ویژه‌ای به موضوع آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی در سرنوشت کشور تاثیرگذار است و غفلت بیشتر از این معضل، باعث می‌شود تا در آینده شاهد برخی بحران‌ها باشیم؛ امروزه وجود یک میلیون و 500 هزار نفر معتاد در کشور نشان دهنده بروز مشکلات جدی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه موضوعاتی همچون اعتیاد، طلاق، بیکاری، زنان بی سرپرست و معلولانی که از هیچ درآمدی برخوردار نیستند باید جزء اولویت دولت قرار گیرند، تصریح کرد: آنچه که دولت در قالب لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس نهم ارائه داد، دارای ایراداتی است و بخش زیادی از این معضلات در آن لایحه مغفول ماند که امیدواریم در ارسال لایحه مربوطه به مجلس دهم، این موضوعات لحاظ شود.

مسائل سیاسی در آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده است

سعیدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد مسائل سیاسی در بروز آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده چرا که بسیاری از مشکلات امروز آسیب‌های اجتماعی در سایه جناح‌بندی‌ها و دعواهای سیاسی شکل گرفته است به عنوان مثال نباید سازمان‌های بهزیستی، تأمین اجتماعی یا کمیته امداد، وارد مباحث سیاسی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و نهادهایی که متولی موضوعات اجتماعی هستند، نباید سیاسی شوند، افزود: متاسفانه برخی از این سازمان‌ها تحت تاثیر جریان‌های سیاسی حرکت می‌کنند از این رو از اجرای وظایف خود باز می مانند و گاه با تغییر یک جناح در کشور، مسئولان مربوطه سازمان های مختلف به تغییر مدیران و افراد مبادرت می ورزند که این اقدامی نادرست است و باید اصلاح گردد تا مسئولان تنها به فکر انجام وظایف خود در حوزه اجتماعی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.